- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (16.06.2011, 13:19)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Crasnea: Multimedia e un ambalaj frumos, alături de care trebuie să stea calitatea cuvântului scris
Indira Crasnea, preşedintele Clubului Român de Presă (CRP), a declarat, joi, la Ziua Agenţiilor de Presă, că multimedia este un ambalaj frumos, necesar, alături de care trebuie să stea, pentru agenţiile de presă, soliditatea şi calitatea cuvântului scris.
282 afișări
Crasnea: Multimedia e un ambalaj frumos, alături de care trebuie să stea calitatea cuvântului scris (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)
Prima dezbatere organizată în cadrul conferinţei internaţionale Ziua Agenţiilor de Presă, ediţia a VI-a, a avut ca temă "Ştirea de agenţie - în tranziţie de la text la multimedia". Participanţii au fost: redactorul-şef al agenţiei de presă RADOR, Carmen Ionescu, care a moderat discuţia, Indira Crasnea, András István Demeter, preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Marina Constantinoiu, redactor-şef Jurnalul Naţional, Elena Vijulie, analist Realitatea TV, Victor Alistar, director executiv Transparency International, şi Răduţ Bîlbîie, conf. univ. dr. la Facultatea de Jurnalism, Universitatea Sibiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum s-au cunoscut Prințul și Prințesa de Wales? Kate Middleton s-a prefăcut că este iubita lui William înainte ca cei doi să formeze un cuplu
-
Dronele Institutului de Fizică a Pământului monitorizează zona surpării din Slănic
-
A ordonat Putin uciderea lui Navalnîi? Iată ce arată evaluarea agenţiilor de informaţii americane
-
Mare economist maghiar: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România!"
Indira Crasnea a spus, printre altele, că "pixul şi carneţelul, adică puterea cuvântului, indiferent cum este el scris, rămâne perpetuu în recuzita oricărui jurnalist de agenţie" şi că "multimedia este un ambalaj frumos, necesar, alături de care trebuie să stea, pentru agenţiile de presă, soliditatea şi calitatea cuvântului scris".
Tot ea a concluzionat, în cadrul discuţiei, că prezentul şi viitorul este al redacţiilor stabile, cu ziarişti specializaţi şi branduri puternice.
La rândul ei, Constantinoiu a apreciat că presa s-a transformat într-un "copy/ paste" al materialelor oferite de agenţii. "E bine pentru agenţii, dar nu pentru ceilalţi gazetari, care pierd legătura cu evenimentul", a spus redactorul-şef al Jurnalului Naţional.
Pe de altă parte, remarcând cât de puţin sunt citate agenţiile de presă în ziare sau de televiziuni, Răduţ Bîlbîie a apreciat că "agenţia rămâne o instituţie a excelenţei" în acoperirea, descoperirea şi diseminarea informaţiei. "Excelenţa în a descoperi informaţia trebuie să se bazeze pe un personal alert, cu surse foarte bune, dar mai ales cu bune practici", a mai spus acesta.
"Ideea cu multimedia este interesantă, (...), dar formatele astea multe şi greoaie te fac să pierzi mult timp pentru sortarea informaţiei", a spus şi Victor Alistar, apreciind că "informaţia de calitate este cea care va face să supravieţuiască media", precum şi că trebuie să existe în continuare "conţinut uzual şi conţinut premium".
Trecându-se la problema constrângerilor dintr-o agenţie de presă, directorul general editorial al Mediafax Group, Cristian Dimitriu, a intervenit spunând că acestea au existat întotdeauna. "Nu ştiu dacă criza într-o agenţie de presă a început acum sau nu cumva datează de la începutul agenţiilor de presă (...) Business-ul este mic, va fi mic şi în continuare, pentru că ăsta este nivelul. Noi vindem conţinut, asta este tot", a spus Dimitriu.
Elena Vijulie a vorbit, la rândul său, despre "prejudecata conform căreia populaţia cere lucruri ieftine" sau, "dacă vreau audienţă, trebuie să mă adresez unei populaţii cu un nivel de educaţie scăzut". "Televiziunea este un instrument extraordinar de puternic, dar cred că trebuie să rămână doar un instrument", a mai spus ea, precizând că audienţele arată că formatele colorate, de show, nu au succes.
"Ce este cel mai important pentru mine şi colegii mei este să rămânem în profesie", a mai spus Vijulie.
Citește pe alephnews.ro: Shakira numește monogamia o „utopie”. Ce spune cântăreața la doi ani de la despărțirea de Piqué
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vești proaste pentru șoferi! Riscă amenzi de cinci ori mai mari. Greșeala care le poate goli buzunarele
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe